Tallers

Telegram al centre

Explicaré les possibilitats d'incorporar Telegram a la gestió i comunicació del centre i de l'aula  

Ferran Mas (@FerranMas)

JubicatFP

Públic destinatari: Professorat de primària i de secundària

Nivell: Inicial/Intermig

Eina DiDal (Dietari Digital)

"Permet entrar esdeveniments associats a una variable a través d’un desplegable (per exemple, triar un alumne, un espai, un recurs…)

La variable (Alumnes d'una classe, espais, recursos...) pot tenir associats fins a 4 camps de dades auxiliars, que es mostren en el moment de seleccionar-la. Per exemple, si seleccionem l’alumne X, ens pot presentar les seves intoleràncies, hàndicaps, o si utilitza o el servei de menjador o transport, o qualsevol altra informació que pugui ser rellevant per la persona que ha d’escriure algun esdeveniment al dietari. Útil per enregistrar esdeveniments lligats a persones, espais, recursos...

Part 1. S'explicarà el sentit de l'eina i la seva implementació als serveis digitals del seu centre. Com ha funcionat, quines solucions ha aportat, com ho ha rebut el claustre, quin ha estat el nivell de satisfacció.

Part 2. Es mostrarà el procés de configuració i funcionament bàsic de l'eina amb un exemple.

Part 3. Es compartirà una còpia de l'eina als assistents. Cadascú podrà fer una pràctica de configuració de la seva eina i experimentar-la amb dades fictícies, amb el suport dels centres que presenten el taller.

Part 4. Es donarà accés a la font de l'eina i al tutorial a tots els assistents per si la volen implementar al seu centre el curs vinent.

Aaron Fortuny (@aaronfortuny)

Grup de treball Eines de Gestió. Centres d'Infantil i Primària

Públic destinatari: Professorat de primària i de secundària

Nivell: Cal un nivell mitjà (no cal avançat) de coneixement dels fulls de càlcul.

HIPERDOCS, una eina per a diversificar

En aquest taller mostrarem com programar unitats didàctiques amb hiperdocs. .El treball comptencial, cooperatiu i inclusiu que facilita treballar la llengua en equips d’una manera competencial incloent la tecnologia com a mitjà .  En aquest taller pràctic experimentaràs de primera mà el que és treballar a partir d'un hiperdocs per passar després a crear el teu primer hiperdocs combinant diferents eines, recursos i enfocaments.

Pere Viñas (@pvinas2)
Vedruna Ripoll

Públic destinatari: Professorat de primària i de secundària

Nivell: Inicial

MÀGIA a la classe! (Realitat Augmentada i Robòtica al servei de l'aprenentatge)

A ""MÀGIA a la classe!"" veurem diferents experiències portades a terme a l'escola: varetes màgiques interactives, creació de móns en realitat augmentada, etc. En aquestes, els alumnes són els creadors dels dissenys, i ho fan de manera col·laborativa a la classe.

En la segona part del taller, experimentarem com s'han creat, fent servir el programari adequat per a cadascun dels projectes i poder crear-n’hi un per portar a terme al nostre centre la propera setmana.

Recordeu portar un dispositiu mòbil, tipus: Chromebook, portàtil o tauleta per no ser uns muggles i poder fer MÀGIA real al taller!✨

Elena Vercher (@elenavercher)

Escola Sant Jordi

Públic destinatari: 

Nivell: 

Higiene Digital amb Google

Com a educadors i estudiants de la societat digital actual ens veiem immersos en un entorn interconnectat on resideixen perills i desinformació. El context educatiu no se salva dels riscos de navegar per internet, per la web o per les apps dels nostres mòbils. Per mantenir una higiene digital de la nostra identitat a internet, cal saber si ens estan rastrejant, si som víctimes de la desinformació, si està en risc la nostra identitat digital, si el coneixement que estem difonent o aprenent és manipulat, o si les nostres contrasenyes s'han filtrat. En aquest taller aprendràs quins són els riscos que habiten a internet/web/apps, per què hi ha aquests riscos i quines eines ens ofereix Google per lluitar contra la desinformació i assegurar una privadesa i seguretat en la nostra identitat digital.

Dani Amo (danielamo.info)

La Salle, Universitat Ramon Llull


Públic destinatari: Qualsevol rol educatiu de qualsevol etapa educativa que us interessi saber què passa, fins i tot als i les estudiants, quan accedim a internet, naveguem per la web i compartim informació.

Nivell: Inicial

El cotxe autònom

El projecte està pensat per a fer entendre als alumnes del gran canvi que significa a la societat actual la intel·ligència artificial i la programació a les activitats quotidianes de cada dia. 

Caldrà portar el portàtil o el chromebook i tenir activa un compte a Scratch. Treballarem el pensament computacional i estimularem la creativitat i l'interès de l'alumnat per aprendre. Atendrem a la diversitat i fomentarem la coeducació mitjançant la coavaluació amb CoRubrics.

Finalment, generarem reflexió i debat aportant cada grup el millor del seu treball creatiu.

Comptarem amb alguns alumnes de 1 d'ESO que explicaran què han après, com ho han fet i què els hi ha semblat el projecte.

L'objectiu és crear un circuit amb Scratch que serveixi de plataforma pel nostre cotxe autònom.

La primera part servirà per explicar la unitat didàctica i la segona en petits grups, els participants crearan el seu propi circuit.

També rebreu la unitat didàctica tots aquells que estigueu interessats d'implementar el projecte a l'aula.

Ferran Garcia i Lucia Soler

Vedruna Vilafranca

Públic destinatari: Professorat de secundària

Nivell: Intermedi

Creació d'un breakout digital

Acabes de superar l’accés a l’ACC (Agència de Ciberseguretat de Catalunya). La teva primera missió és atrapar Mr.CatRobot, un hacker conegut a escala internacional, que vol boicotejar el PEDC des del teu centre educatiu. Aquesta és la introducció al breakout digital de “Mr.CatRobot contra el PEDC”: https://ja.cat/breakout.


Els objectius del breakout són:


En aquest taller s’explicarà el procés de disseny del breakout i els instruments necessaris per crear-lo.


El taller es dividirà en tres parts, cadascuna amb una petita part pràctica:

Es tractarà el disseny del breakout explicant els elements de gamificació i els punts d’aprenentatge. Es presentaran tots els elements que s’han utilitzat per a crear-lo:



Sergi Sànchez (@Sergis78), mestre de primària.

Marta Cambray (@martona_cr), mestra d’infantil.

Marc Cargol (@mcargol), professor de secundària i cicles formatius d’informàtica.

Mentors de cultura digital 

Públic destinatari: Qualsevol nivell

Nivell: Intermedi

Programació d'experiències d'aprenentatge 

Com realitzem diferents plantilles d'AMBIENTS, PROPOSTES, o PROJECTES amb l'ajuda d'eines de Google Workspace for Education

Oscar de Paula (@Odepaula80 )

Escoles FEDAC




Públic destinatari: Professorat de primària, Professorat de secundària

Nivell: Inicial

Crea i gestiona Google Sites, i amplia les teves possibilitats educatives

Avui dia, en l’ús dins de les escoles de l’entorn Google, una de les eines i aplicacions més útils, pràctiques i interessants és Google Sites, tant per part del professorat com dels alumnes. És per aquest motiu que us volem ensenyar, conèixer i aprofundir, en la mesura del possible, el seu coneixement, les seves potencialitats i aplicabilitat en les activitats educatives d’aula. 

Objectius del taller:

Manel Trenchs (@ManelTrenchs)

Escola Pia Mataró


Públic destinatari: Professorat de primària, Professorat de secundària, Professorat FP

Nivell: Inicial

Ús de dispositius Chromebooks en l'aula. Configuracions, problemes i solucions

Moltes escoles volem fer servir dispositius Chromebooks en l'aula, però no tenen experiència i pensen que la consola de Google és complicada de configurar, amb aquest taller que impartiré amb el meu company Xavier Clotet, veurem temes de configuració, problemes i solucions que ens podem trobar.

Paco Sanz  (@psedese) i Xavier Clotet

Amor de Déu  (Sant Adrià de Besós)

Públic destinatari: Tots els nivells

Nivell: Intermedi

Com els animem a escriure?

En aquest taller anirem més enllà de què implica fer una redacció. Les eines digitals ens ofereixen moltes possibilitats per animar al nostre alumnat a escriure. Al mateix temps també ens ajuden a millorar la qualitat del nostre treball. 

En la primera part veurem diferents estratègies per despertar la imaginació del nostre alumnat i així ajudar-los a escriure. Pel·lícules, sèries o eines digitals, com l'Inkarnate, ens poden servir per començar a preparar el terreny per a l'escriptura. En la segona part veurem les diferents eines que ens poden servir per perfeccionar els textos que hem escrit. Els Google Documents, el LanguageTool o el Canva ens poden facilitar a concloure una història i a compartir-la amb els companys.

Jordi Vinyals (@Jordi_Vinyals)

Camp Joliu i Escola de Lletres de Tarragona

Públic destinatari: Professorat de secundària

Nivell: Inicial

Projecte de geolocalització mEduTarraco

Vols ajudar a conèixer, des del teu centre educatiu, llocs d’interès destacats d’una població?  Cerca, investiga i crea projectes de geolocalització amb Mobile History Map. 

Xavier Suñé (about.me/xsune) i Anna Piñero

(ST Educació a Tarragona)

Públic destinatari: Professorat de primària, Professorat de secundària

Nivell: Inicial

Treball interdisciplinari BeeBots, educació artística i matemàtiques

Es tracta de treballar col·laborativament amb els BeeBots el llenguatge computacional, l’àrea de matemàtiques i l’Educació Artística, música.

En grups de quatre participants, elaborarem una coreografia amb els Beebots i l'acompanyarem amb diferents instruments musicals.

Caldrà treballar en grup.

Farem ús del llenguatge computacional a través de seqüències i sabers matemàtics, com ara la simetria, aplicant-ho tot plegat en un tauler.

 Jaume Forment i Adam Torres (@JaumeForment)

Escola Pompeu Fabra (Llançà)



Públic destinatari: Professorat de primària

Nivell: Inicial

Jocs de taula com a eina a l'aula

El jocs de taula a l'aula són una realitat i una metodologia com l'Aprenentatge Basat en Jocs (ABJ) és una oportunitat a tenir en compte com a educadores a les nostres aules. En aquest taller s’ofereixen estratègies per deconstruir jocs de taula amb un objectiu (s) concret (s) d’aprenentatge (serious game). Deconstruir jocs de taula ens pot ajudar a dissenyar experiències d'aprenentatge capaces de respectar els diferents estils d'aprenentatge i atendre a la diversitat en un format lúdico-educatiu que sol tenir una bona acollida a les aules per part de l'alumnat. L'ABJ, una metodologia a tenir en compte a l'aula com a docents.
Amb el suport de Laboratori de Jocs (@laboratoridejocs)

David Bernal (@davidbernaltbn)

FEDAC Canet de Mar

Públic destinatari: Professorat Infantil, Primària i Secundària

Nivell: Inicial

I'm cooking a burger': Experiència amb aprenents d'anglès en Realitat Virtual

Els entorns de realitat virtual immersiva (RVI) per a l'aprenentatge de llengües han despertat l'interès dels professors basat en les oportunitats d'interaccions 'autèntiques'. Aquest taller presenta els resultats d'un programa pilot de RVI portat a terme amb estudiants d'anglès com a llengua estrangera d'entre 10 i 11 anys. El taller presentarà els materials i mostres de l'experiència i després donarà l'oportunitat als participants a provar l'entorn virtual. Posteriorment, es farà una discussió sobre els avantatges i inconvenients d'aquests entorns i possibles implicacions pedagògiques a altres disciplines.

Mónica López i Melinda Dooly

Escola Purificació Salas i Xandri / UAB

Públic destinatari: Professorat de primària

Nivell: Inicial

Eina préstec de dispositius

L'eina té com a objectiu gestionar les reserves i préstecs de dispositius del centre de manera fàcil, senzilla, potent, col·laborativa, organitzada i consultable, en un model uniforme a nivell de tot el centre. 

Part 1. S'explicarà el sentit de l'eina i la seva implementació als serveis digitals del seu centre. Com ha funcionat, quines solucions ha aportat, com ho ha rebut el claustre, quin ha estat el nivell de satisfacció.

Part 2. Es mostrarà el procés de configuració i funcionament bàsic de l'eina amb un exemple.

Part 3. Es compartirà una còpia de l'eina als assistents. Cadascú podrà fer una pràctica de configuració de la seva eina i experimentar-la amb dades fictícies, amb el suport dels centres que presenten el taller.

Part 4. Es donarà accés a la font de l'eina i al tutorial a tots els assistents per si la volen implementar al seu centre el curs vinent.

Joan Parés

Grup de treball Eines de Gestió. Centres d'Infantil i Primària

Públic destinatari: Professorat de primària i secundària

Nivell: Cal un nivell mitjà (no cal avançat) de coneixement dels fulls de càlcul.

Comunicació i gestió al claustre amb Sites

En aquest taller veurem com podem organitzar un Sites per centralitzar la informació de gestió del centre en un mateix lloc i millorar la comunicació amb el claustre.

Sovint rebem informació per diversos canals, no sempre els oficials, i tenim diversos arxius separats on emplenar informació. Per què no organitzar-ho tot en un mateix espai?

En aquest taller debatrem, entre tots, quina és la millor manera d'organitzar aquest web, quina informació hauria de tenir i veurem alguns complements o aplicacions de Google Workspace que ens poden ajudar amb aquesta finalitat: Grups de Google, Autocrat, TsFormBot…

També us mostraré i us compartiré alguns instruments que he desenvolupat i que usem al meu centre amb Sheets i GAS i que us poden donar idees per crear els vostres propis.

A la part pràctica començarem a crear els nostres espais i les nostres eines de comunicació amb el claustre.

Ramon Batlle (@RamonBatlle)

Pare Manyanet de Reus

Públic destinatari: Qualsevol nivell

Nivell: Inicial/Intermedi

Creació d'un lloc web com a carpeta d'aprenentatge

Organització d'un projecte de recerca en una aula de primària, amb la coordinació dels recursos humans disponibles així com aprofitant les eines digitals per crear a través del wordpress un lloc web que evidencïi tota aquella informació i creació de continguts digitals i audiovisuals fruit del treball en equip i de l'aprenentatge interdisciplinari al servei d'una idea de treball. Experiència en el concurs WAPPS de la fundació PuntCAT.

Òscar López (@Perloscar), Mariona Vallés (@MarionaVall3s)  i Toni Chacón

Departament d'ensenyament - mentoria digital (Òscar). Escola Mestre Ignasi Peraire (Mariona i Toni)

Públic destinatari: Professorat de primària

Nivell: Inicial

CANVIEM CAN FABRA (projecte APS escola- ONCE- Guttmann)

Projecte d'APS a 3r Primària en col·laboració amb ONCE i Guttmann. Empoderament de l'alumnat i participació activa en decisions del Districte i la mesa d'entitats.

Carlos Serrano (@carerrano80)

FEDAC Sant Andreu


Públic destinatari: Professorat de primària

Nivell: Inicial

La geolocalització en itineraris urbans 

Mostraré com treballar la geolocalització i les metadades de les fotos i com crear una activitat d'itinerari urbà per fer una sortida didàctica amb els alumnes emprant dispositius mòbils. Utilitzarem diverses eines TIC 

Ferran Mas (@FerranMas)

JubicatFP

Públic destinatari: Professorat de secundaria especialment C.Socials i C.Naturals

Nivell: Intermedi

Mote, un complement per afavorir el DUA

És un taller que mostrarà l'extensió Mote que permet afavorir el DUA a l'aula. Aquesta permet inserir àudios en diferents contextos de Google Workspace. En aquest taller es mostraran les diferents possibilitats a l'aula.  

Ariadna Delgado (@Ariadna_ds25)

Escola Vedruna de Ripoll

Públic destinatari: Professorat de primària, Professorat de secundària

Nivell: Inicial

Eina Comparem. Comparació de notes inicials i finals de proves

L'eina té com a objectiu ser l’espai on documentar les puntuacions dels alumnes respecte a les proves de nivell que el centre els passa dues vegades (a començament i a final de curs) o tres (permet un tercer passi, intermedi).  I, entrades les puntuacions, fer els càlculs pertinents per generar l’anàlisi automatitzada de les notes tant des d’un punt de vista personal (cadascun dels alumnes) com global (cadascuna de les proves).

Part 1. S'explicarà el sentit de l'eina i la seva implementació als serveis digitals del seu centre. Com ha funcionat, quines solucions ha aportat, com ho ha rebut el claustre, quin ha estat el nivell de satisfacció.

Part 2. Es mostrarà el procés de configuració i funcionament bàsic de l'eina amb un exemple.

Part 3. Es compartirà una còpia de l'eina als assistents. Cadascú podrà fer una pràctica de configuració de la seva eina i experimentar-la amb dades fictícies, amb el suport dels centres que presenten el taller.

Part 4. Es donarà accés a la font de l'eina, al tutorial i al vídeo explicatiu a tots els assistents per si la volen implementar al seu centre el curs vinent.

Montserrat Clar
Anna Falgàs

Grup de treball Eines de Gestió. Centres d'Infantil i Primària

Públic destinatari: Professorat de primària, Professorat de secundària

Nivell: Cal un nivell mitjà (no cal avançat) de coneixement dels fulls de càlcul.

Extensions Chrome pel dia a dia

Explicarem extensions a nivell usuari que ens poden ser útil al dia a dia (Screencastify, Btimoji, Language tool, talk and comment, Tab resize, Page Marker, Equatio, Chrome Remote Desktop...)

Julián Garcia (@Julianswer)

FEDAC Vic

Públic destinatari: Tots els nivells

Nivell: Inicial

Podcast amb Chromebook

Es pot fer un podcast de qualitat amb Chromebook?

L'àudio és una gran manera de compartir històries i informació, i un podcast permet escoltar-ho quan vulguis i on vulguis.

Durant aquest taller aprendrem a enregistrar, editar i publicar un podcast per tal de poder-ho fer com a docents a nivell personal o bé amb el nostre alumnat a l'aula.

Manel Vidal (@MVidalPo)
Escola Àgora (Barcelona)

Públic destinatari: Tots els nivells

Nivell: Inicial

Glifaula i ReadUp per treballar la lectura

Presentarem la metodologia i les dues aplicacions, per veure com les utilitzem per treballar a l’aula les diferents habilitats que ens fan avançar en l’aprenentatge de la lectura.

Veurem com avaluar els alumnes de primària, i la informació que ens dona l’eina dels resultats individuals de cada alumne. També veurem com es treballa a l’aula, a nivell grupal:

a)     Infantil: funcions executives i prèvies de lectura

b)    Primària: comprensió lectora

Recordeu portar un dispositiu: mòbil, portàtil o tauleta. Podreu accedir al Lecturòmetre

Públic destinatari: Professorat d’infantil i primària

Nivell: Inicial

Ens podeu seguir a twitter

Col·laboren

Patrocinen